Як стати SMM-фахівцем і знайти роботу без досвіду

Якщо ви спите і бачите себе сммщиком, але прокидаєтеся і йдете на роботу, де ви юрист / вчитель / бухгалтер / хто завгодно ще, дотримуйтесь покроковому плану про старт кар’єри в соціальних мережах. Розповімо, як стати SMM-фахівцем (копірайтером, таргетологом або креатором для соцмереж), навіть якщо нічого не вмієте (поки що), або щось вмієте, але поки не знайшли роботу мрії.

Вчіться

Ентузіазм, здатність до навчання і готовність до нових викликів — хороші фрази для резюме, але тільки на готовності вчитися знайти роботу не вийде. Вивчіть теорію самостійно, до пошуку роботи. Розповідь про те, які теми ви пройшли (навіть не на курсах, а в безкоштовних джерелах) куди краще доведе роботодавцю вашу готовність вчитися новому, ніж рядок у резюме.

Що вивчати, щоб стати SMM-менеджером:

  • Основи маркетингу і теорії комунікацій;
  • Основи SMM;
  • Теорію роботи таргетованої реклами в соціальних мережах;
  • Основи веб-аналітики;
  • Робота в Ексель;
  • Базовий рівень володіння графічними редакторами.
  • Підберіть безкоштовний курс, читайте професійні блоги, вступайте в чати фахівців і стежте в них за питаннями з реальної практики колег.

Отримайте досвід

Найскладніше знайти перші проекти, коли ніхто не готовий довірити вам ведення соціальних мереж або рекламних кампаній. Але позиції для початківців існують — влаштуйтеся асистентом в рекламне агентство (про такі вакансії пишуть в групах агентства в соціальних мережах і на майданчиках з вакансіями або помічником SMM фахівця-фрілансера (такі пропозиції шукайте в чатах).

У таких вакансій висока конкуренція: вони припускають навчання, досвід і навіть невелику оплату. Тому досвід роботи — перевага навіть для стартових позицій.

Здається, це замкнене коло: щоб отримати роботу, вам потрібен досвід роботи. Щоб з цього кола вибратися:

Знайдіть проект, на якому ви будете працювати безкоштовно

Безкоштовна робота — майже завжди погана ідея, але на старті кар’єри можна знехтувати цим правилом. Адже ви отримуєте досвід, а замовник ризикує витратити час і рекламний бюджет через ваші перші помилки.

Такий проект зазвичай знаходиться серед знайомих. Напишіть в соціальних мережах, що вивчаєте SMM або таргетовану рекламу, і будете для портфоліо працювати безкоштовно протягом двох тижнів або місяця.

Якщо на ваших особистих сторінках мало аудиторії, шукайте перших клієнтів в групах підприємців: серед них багато представників малого бізнесу, які намагаються економити на всьому.

Напишіть резюме

Поради щодо написання резюме для SMM-фахівця нічим не відрізняються від стандартних — виберіть релевантний досвід, коротко опишіть завдання і досягнення на попередніх позиціях, перерахуйте ключові навички і не використовуйте шаблонні вирази про стресостійкість і здатність до навчання.

Адаптуйте резюме під вакансію і вказуйте свій досвід роботи до приходу в digital — можливо, саме колишній вихователь в дитячому садку / бухгалтер / логіст потрібен цьому проекту, щоб створювати контент, заснований на реальному досвіді. Однак цей досвід повинен бути вказаний додатково — якщо ви ще не працювали в соціальних мережах, покажіть в резюме, що ви переходите в цю сферу, проходите курси і шукаєте перші проекти.

Правила складання портфоліо для SMM-проектів:

  • Дайте посилання на сторінки бренду, з яким ви працювали.
  • Вкажіть період роботи над проектом.
  • Напишіть про свої завдання і досягнення. Якщо ви тільки відповідали на коментарі або проводили конкурси — краще чесно розкажіть про це.

Прикладіть посилання на пости, які ви створювали (писали, робили дизайн, керували процесом, придумували механіку конкурсу). Якщо з часу вашої роботи над проектом пройшло пара місяців, потенційному роботодавцю потрібно прокрутити сторінку до цього періоду, щоб оцінити вашу роботу. І робити це він не стане.

Знайдіть першу роботу

Безпосередньо через агентство (робота в офісі)
Великі агентства з офісним графіком роботи розміщують вакансії на площадках і на офіційних сайтах.

Іноді агентства не публікують вакансії на сторонніх площадках або інших сайтах з пошуком роботи, а розміщують їх тільки на своїх майданчиках — на сайті і в групах в соціальних мережах. Розгляньте роботи різних агентств, знайдіть команди, проекти яких вас надихають — і надсилайте на пошту ейчарів (вона вказана в розділі вакансій) коротка розповідь про себе і посилання на резюме.

Список агентств шукайте в рейтингах digital-компаній за потрібною вам темою (smm, таргетована реклама, дизайн і т.д.).

Leave a Reply

Your email address will not be published.