Scroll to top

10 психологічних прийомів для досягнення успіху в соцмережах

10 психологічних прийомів для досягнення успіху в соцмережах

Управляти поведінкою покупців просто — достатньо розуміти їхні мотиви.

Ви створюєте відмінний контент, щодня публікуєте його на різних платформах, а зростання аудиторії немає? Варіанта два: або пропозиції не збігаються з потребами ваших читачів, або ви неправильно підносите інформацію. У другому випадку необхідно адаптувати контент згідно перевагам аудиторії.

Як мотивувати клієнта вибрати вашу пропозицію з тисячі схожих?

Багаторазова трансляція зображення — точно не панацея

Мозок навчився чинити опір нав’язливої ​​реклами і не сприймає мелькають картинки. Ваш продукт повинен представляти цінність для клієнта, підвищувати його самооцінку, викликати позитивні асоціації. Як діяти? Уявіть себе рибалкою, якому потрібно підібрати правильну наживку. Тільки в нашому випадку риба — це потенційні клієнти, море — соціальні мережі, а роль приманки виконують психологічні прийоми.

Психологія в маркетингу потрібна, щоб привернути, завоювати і утримати споживача. Присутність в соціальних мережах дає змогу охопити величезну аудиторію потенційних клієнтів. А також зібрати важливу інформацію: користувачі активно пишуть про себе, свої уподобання і проблемах. Щоб домогтися успіху, вам не потрібна команда досвідчених продавців або презентабельний офіс. Досить якісного контенту, в якому врахована психологія соціальних мереж: бажання користувача заявити про себе і отримати схвалення громадськості. Запам’ятайте: найцікавіша тема розмови для людини — він сам.

Факт: на обговорення себе і своїх проблем в реальному житті людина витрачає майже 40% спілкування, а в соцмережах — все 80%. Комунікації з користувачами будуть успішні, якщо ваш продукт їм корисний, а цінності — близькі.

Чому користувачі коментують, «постять» і «лайкають»?

Люди завжди шукають вигоду, і вона не обов’язково речова

Виділяють 5 ключових причин реакції на контент в соціальних мережах:

  1. Прагнення поділитися корисною інформацією — це підвищує почуття соціальної значущості.
  2. Бажання виглядати краще, ніж в реальному житті. У цьому випадку дії спрямовані на утвердження створеного образу.
  3. Для підтримки потрібних зв’язків. Активність в соцмережах дозволяє нагадувати про себе.
  4. Щоб показати свою прихильність ідеї, улюбленому бренду або автору.
  5. Бажання отримати вигоду: акції, розіграші та ін.

Люди використовують контент в основному для спілкування з іншими користувачами, а не з вашою компанією. І в першу чергу діляться інформацією, яка показує їх з кращого боку.Якщо ваш продукт стане частиною самопрезентації користувача, ви отримаєте лояльного клієнта.

Як просувати продукт за допомогою психології маркетингу?

Соціальні площадки — не аналог інтернет-магазинів

Користувачі рідко заходять в соцмережі з метою щось купити. А ті, хто підписався на вашу сторінку, стануть клієнтами через дні, тижні або місяці. А може, і не стануть зовсім. Ключ до успіху — не продати будь-яку ціну, а заслужити симпатію і повагу максимально можливого числа передплатників. Тому діяти потрібно тонко і продумано.

Я підготував 10 прийомів для залучення користувачів: застосовуйте їх і досягайте успіху!

Прийом № 1. Сформуйте позитивний образ бренду

Клієнти реагують на контент, отримуючи позитивні емоції

Перегляд оптимістичних або смішних зображень знижує рівень стресу, викликає почуття любові, довіри і співпереживання. Тому важливо, щоб контент сторінок в соцмережах будив в людях радість, приємне здивування, гордість, бажання похвалитися і інші яскраві емоції. А ще він повинен бути цікавим і цінним для вашої цільової аудиторії.

Поради, як сформувати і утримувати позитивний настрій користувачів:

  • Публікуйте успішні кейси клієнтів.
  • Використовуйте гумор: в потрібній кількості і в відповідних ситуаціях.
  • Залучайте користувачів ділитися позитивним досвідом в коментарях.
  • Знімайте відео з корисними порадами або надихаючими історіями від співробітників.
  • Додавайте позитивні емоджі для більшої емоційності. Але не перетворюйте блог в дитячу листівку.

Прийом № 2. Стати «своїм» для клієнтів

Люди більше довіряють тим, кого знають

Відмовляти знайомим складніше, ніж чужинцям, тому миготять перед очима клієнтів. Зустрічаючи назву і рекламу компанії в різних місцях, користувач схильний частіше купувати її продукцію або послуги.

Поради, як закріпитися в пам’яті без негативу:

Ненав’язливо, але регулярно з’являйтеся в стрічці цільової аудиторії.
Використовуйте для поширення контенту кілька популярних соцмереж: Facebook, Instagram, ВКонтакте, YouTube, LinkedIn і т.д. Адаптуйте зміст своїх постів під формат кожної площадки.
Розбавляйте серйозні і практичні статті кумедними картинками, короткими відео, цікавими фактами.

Чи не замінюйте якість кількістю: якщо нічого сказати, що не постите привітання з добрим ранком або закінченням робочого тижня.

Публікуйте рекламні і продають пости, дотримуючись правила «не більше 10% обсягу всього контенту».

Приклад: знаменита мережа кав’ярень Starbucks працює зі своїми клієнтами на різних соціальних платформах. Компанія використовує відео, в тому числі анімацію, подкасти, розповідає історії реальних людей, влаштовує акції та бере участь в соціальних проектах.

Прийом № 3. «Закидайте сітку» ширше

Людина схильна покладатися на судження інших і копіювати їх поведінку

Чим більше лайків і коментарів ви зберете в перші 15 хвилин після публікації, тим ширше охоплення людей, які її побачать. Крім того, користувачі довіряють думці більшості і вважають, що значна кількість позитивних реакцій підтверджують успішність бренду і якість продукції.

Поради, як збільшити охоплення підписників:

  • Проводьте конкурси, пропонуючи свій продукт в обмін на репости і коментарі.
  • Залучайте лідерів думки для розкрутки своїх сторінок.
  • Будьте в курсі подій, що відбуваються, обігрується в своїх постах трендові і соціально значущі теми.
  • Мотивуйте людей до активної участі: наприклад, просите постити фото з вашим товаром і хештегом. Багато будуть це робити і без винагороди, для самопрезентації.

Приклад: можна згадати відразу дві гучні в соцмережах кампанії: #nomakeupselfie і Ice Bucket Challenge. Обидві мали соціальну спрямованість і викликали неабиякий резонанс. У «Селфі без макіяжу» відзначилися провідні голлівудські діви, а в обливанні крижаною водою взяли участь знаменитості всіх мастей: актори, ведучі, політики і навіть Білл Гейтс. Тож не дивно, що їх приклад наслідували мільйони звичайних людей. До того ж це прекрасний спосіб ще раз продемонструвати себе і свої переконання.

BILL GATES ICE BUCK

Прийом № 4. Створіть образ експерта

Люди частіше купують у тих, кому довіряють

Це один з ключових трюків, на яких побудована психологія маркетингу і реклами. Як це працює в соцмережах? Користувачі, які отримують практичні знання і корисні Лайфхак на сторінці компанії, переконані в якості її продукції. І коли їм знадобиться аналогічний товар або послуга, згадають про вас в першу чергу.

Поради по формуванню іміджу експерта:

Публікуйте корисний контент, який допомагає вирішувати реальні проблеми клієнтів: з часом ви почнете асоціюватися з професіоналізмом і стабільністю.

Говоріть з клієнтами на одній мові, використовуючи зрозумілі їм терміни.
Відстежуйте реакцію читачів, відповідайте на їхні запитання, залучайте в спілкування.
Пам’ятайте: яким би корисним не був контент, він не компенсує якість основного продукту.

Прийом № 5. Користуйтеся прийомом взаємообміну

Мало кому подобається відчувати себе боржником

Глибоко в підкірці людини закладено правило: отримуючи, віддавай щось натомість. При цьому обмін не обов’язково повинен бути рівноцінним або раціональним. Цим часто користуються продавці, пропонуючи покупцеві дорогий товар. Клієнт, відмовляючись, відчуває необхідність купити щось дешевше.

Поради, як використовувати взаємообмін для просування продукту в соціальних мережах:

  • Пропонуйте можливість виграти приз за репост.
  • Надавайте доступ до безкоштовного відеоуроку при реєстрації.
  • Даруйте безкоштовну доставку за позитивний відгук.
  • Просіть користувачів про невеликих позичені, щоб не відлякати.

Приклад: компанія Uber запропонувала користувачам безкоштовну поїздку за розміщення промокодом в соцмережах. Обмін був вигідний усім: перший клієнт отримував компенсацію, якщо хтось робив замовлення з зазначенням викладеного їм коду. Нові пасажири користувалися можливістю проїзду без оплати. А компанія придбала популярність і безліч клієнтів.

UBER промокод

Прийом № 6. Використовуйте ефект когнітивного дисонансу

Люди прагнуть до внутрішнього балансу і виправданню своїх вчинків

Когнітивний дисонанс виникає, коли людина робить щось, що суперечить досвіду, переконань або здоровому глузду. Наприклад, купівля на розпродажі непотрібної речі викликає внутрішній дискомфорт. Обгрунтувати логічно причину свого вчинку людині важко. Щоб «виправдатися», він вирішує, що це вигідна і потрібна річ. У рекламі і маркетингу цей ефект можуть використовувати, викликаючи у споживача дискомфорт, а потім пропонуючи рішення.

Поради по вилученню користь зі стану когнітивного дисонансу:

  • Попросіть користувачів лайкнути або расшеріть пост, написати відгук. Відгукнулися переконають себе в тому, що ваш продукт був їм спочатку цікавий. Більш того, вони можуть стати «адвокатами бренду», активно рекомендуючи його друзям і знайомим.
  • Інтригуйте фразами: «це продукт не для всіх», «його використовують тільки вільні духом» і т.д. Мало хто вважає себе звичайним або невільним, тому такий пост викличе інтерес.
  • Проводьте акції, акцентуйте увагу на вигоді (набори за зниженою ціною, останній товар і т.д.). Це стимулює до спонтанних покупок.
  • Якщо ваш товар або послугу складно просувати, спробуйте зацікавити користувачів несподіваною подачею інформації — як в нашому прикладі.

Приклад: соціальний ролик австралійської компанії Metro Trains «Dumb Ways to Die». Здавалося б, ну хто буде дивитися повчання про те, як вести себе в метро або на залізничній станції? Тим часом веселе відео, що показує найдурніші способи вкоротити собі життя, миттєво стало вірусним. Як і фонова пісенька. Реклама викликає не тільки позитивні емоції, а й когнітивний дисонанс: вже дуже тема ролика не відповідає його веселою подачі. Розважаючи, відео вчить важливим речам.

Прийом № 7. доносити інформацію в правильній обгортці

Покоління Х довіряє рекламі, а покоління Y — відгуками звичайних користувачів

Психологія споживачів в маркетингу обов’язково враховується при розробці рекламних кампаній. Ключовими факторами можуть бути соціальний статус, рівень доходів, рід занять або місце проживання. Без розуміння потреб цільової аудиторії бюджет кампанії буде витрачений даремно.

У соціальних мережах важливо враховувати особливості різних вікових груп користувачів:

  • Ті, кому за 40 (покоління Х), сприйнятливі до традиційних методів просування і позитивно реагують на відомі бренди. Для спілкування і отримання інформації використовують переважно Facebook.
  • 20-35-річні мілленіали (покоління Y) орієнтуються на думку інших людей, довіряючи їм більше, ніж рекламі. Активно користуються соцмережами для здійснення покупок. Найчастіше мають акаунти в Facebook, Instagram, ВКонтакте. Залучайте їх до спілкування, мотивируйте залишати відгуки.
  • Генерація Z (діти цифрової епохи) вважають за краще контент у вигляді інфографіки, фото і коротких відеороликів. І люблять самі його створювати. Чи не зазіхайте на їх особистий простір і не намагайтеся втягнути в опитування. Кращі майданчики для роботи — Instagram і YouTube.

Приклад: масштабна кампанія Coca-Cola в соцмережах під час Олімпійських ігор 2016. Використовуючи всі можливі інструменти, включаючи Instagram Stories і Facebook Live, бренд зміг залучити до участі 21 млн підлітків, а це дві третини бразильських тінейджерів.

Прийом № 8. Позбавте клієнта від складності вибору

Більше — не завжди краще

У вас є пару секунд на привернення уваги покупця, що переглядає стрічку. Не намагайтеся показати весь асортимент продукції в одному пості. Ваше завдання — зацікавити і підштовхнути користувача до переходу в інтернет-магазин або до оформлення замовлення.

Поради, як зробити процес вибору комфортним для клієнта і вигідним для вас:

  • Классифицируйте свої пропозиції по видам і групам: новинки, хіти продажів, набори.
  • Враховуйте актуальність: сезонність, прийдешні свята.
  • Використовуйте прийоми «обмеженої кількості», мотивуючи до покупки.
  • Подумайте про ефектній подачі: живе відео, яскраві фотокомпозиції, меми.
  • Вказуйте конкретну вигоду, зробивши основний акцент на зекономленої суми. Якщо початкова вартість продукту невисока, краще давати знижки в%.

Приклад: промо-ролики від ІКЕА, приурочені до відкриття найбільшого магазину мережі в Південній Азії. Кожен ролик пропонує конкретний вид меблів для вирішення певної проблеми. Реклама з гумором описує ситуації, близькі мільйонам людей — успіх гарантований.

Прийом № 9. Пам’ятайте про істинні цінності

Виверт стара, як світ, але все ще працює

Багато методів маркетингу, які застосовувалися 10 років тому, вже не актуальні. Але продумане звернення до глибинних почуттів завжди потрапляє в десятку.

Поради, як знайти шлях до серця клієнта:

  • Максимальний вплив надають позитивні емоції: користувачі частіше реагують на контент, який показує щастя, дружбу, натхнення.
  • Додавання ноток смутку і ностальгії доречно, коли мова йде про батьків, дитинство і т.д.
  • Злість і страх — яскраві і сильні почуття, але поводження з ними вимагає акуратності. Завершувати посил необхідно приємними емоціями.

Приклад: свіжа історія про те, як перетворити стару машину в об’єкт бажання сотень людей. Суть: хлопець вирішив допомогти своїй дівчині продати старий автомобіль і зняв зворушливий ролик. Покупці готові були віддати за Greenie (ім’я авто) суму, достатню для покупки нової люксової моделі. Але співробітник eBay вирішив, що 150 тисяч доларів за 21-річну Хонду — це глюк в системі. І зняв підозріло дорогу машину з торгів. В результаті автомобіль був проданий за $ 20 тис. Непогано, враховуючи початкову вартість $ 499.

Прийом № 10. Спілкуйтеся з вашими клієнтами!

Ключове правило будь-якого бізнесу

Психологія користувачів соціальних мереж досить проста. Люди хочуть, щоб їх помічали, до їхньої думки прислухалися. Важливо не тільки створити цікавий і корисний контент, але і організувати правильне спілкування з читачами.

Поради, як не втратити користувачів, які підписані на вашу сторінку:

  • Відповідайте на всі коментарі оперативно і коректно.
  • Будьте позитивні, консультує і дякуйте клієнтів за відгуки.
  • Реакція на негатив — ваш тест на виживання: ігнорування клієнтів, видалення їх відгуків і хамство можуть швидко знищити репутацію компанії.
  • Проблеми бувають у всіх, найважливіше — вміти з ними справлятися. Щире бажання (і старання!)
  • Допомогти користувачеві вирішити неприємну ситуацію може повернути його прихильність і навіть підвищити прихильність.

Приклад: JetBlue — бюджетний американський авіаперевізник. Одного разу виліт літака компанії був затриманий на 3 години через шторм. Одна з пасажирок жартома написала на сторінці компанії в соцмережі «дайте мені трошки піци». Представники JetBlue зв’язалися з персоналом аеропорту і всі пасажири рейсу отримали піцу. Тож не дивно, що ця інформація розлетілася по інтернету, а компанія придбала лояльних клієнтів.

Висновок

Великі компанії давно усвідомили: психологія маркетингу — це важливий фактор успіху, який обов’язково потрібно використовувати. Навіть в наш час розвинених технологій людина залишається вразливим до психологічним прийомам. Хочете досягти успіху в просуванні в соціальних мережах — використовуйте 10 прийомів, про які я розповів вище.

Related posts

Post a Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *